Magnetyzery Turbomag®- działanie
Magnetyzery Turbomag® to niewielkie urządzenia, bez problemu montowane w samochodach. Obecne na rynku od kilku lat nie tylko generują znaczne oszczędności paliwa, lecz także sprzyjają zwiększeniu dynamiczności auta. Są także korzystne dla środowiska naturalnego, gdyż istotnie zmniejszają ilość substancji toksycznych zawartych w spalinach emitowanych przez pojazd do atmosfery.
Ile magnetyzerów należy zamontować? Na to pytanie nie ma gotowej odpowiedzi. W małym samochodzie wystarczy jeden, natomiast w większych autach ich liczba może (w zależności od konkretnego magnetyzera) wzrosnąć do kilku. Warto jednak wziąć pod uwagę, że takie nowoczesne pojazdy już z samej swej natury są droższe, a także zużywają więcej paliwa, więc zwiększone nakłady na magnetyzery siłą rzeczy dają tu proporcjonalnie większe korzyści niż w niewielkich wozach.
Każdy chciałby usłyszeć, na jak znaczne oszczędności może liczyć w związku z zastosowaniem magnetyzera. Otóż użytkownicy mogą osiągnąć 27-proc. spadek zużycia paliwa, zaś toksyczność tego ostatniego redukowana jest nawet o 80 proc. Z pojazdu można wręcz usunąć katalizator, gdyż zestaw magnetyzerów jest w stanie z powodzeniem go zastąpić.
W seryjnym aucie wzrost dynamiki już o 10 proc. uważany jest za duży. Często konieczna jest jednak ingerencja w elektronikę, a i tak w wielu silnikach nie obejdzie się bez tuningu mechanicznego. Mimo tych zabiegów nawet taki przyrost mocy jest trudno odczuwalny, jeżeli przebiega stopniowo. Sedno sprawy tkwi zaś w psychologii. Podczas jazdy przeciętny człowiek w miarę upływu czasu bardziej niż poprawę przyśpieszenia, do którego łatwo jest mu się przyzwyczaić, odczuwa raczej znudzenie osiągami auta.
Problemy te są obce użytkownikom magnetyzerów. Turbomag® działa natychmiast. Już po przejechaniu 10-15 km od momentu zainstalowania, moc silnika wzrasta średnio o 7-11 proc., co czuć chociażby po tym, że lepiej przyśpiesza i wykazuje większą elastyczność.
Wyróżnić możemy następujące rodzaje magnetyzerów:
- przepływowy - wpinany w przewód doprowadzający paliwo do silnika
(montaż wymaga jego przecięcia, co szczególnie w samochodach z wtryskiem paliwa wymaga dużej rozwagi) - nie zalecane - nakładkowy - dwie montowane na filtrach soczewki magnetyczne na magnesy neodymowe oddziałują w dwojaki sposób:
- jonizując dipole w:
- paliwie i powietrzu - dzięki harmonijnemu ułożeniu wiązań poprawie ulega efektywność spalania, czyli z takiej samej ilości uzyskujemy większą wydajność,
- oleju - ester olejowy poprzez działanie silnego przeciwnego pola magnetycznego zostaje domineralizowany, co przekłada się na lepsze przyleganie do wnętrza silnika, dzięki czemu zmniejszają się siły tarcia
a jednocześnie
- czyszcząc układ z ferromagnetyków - przykładem tego są magnetyzery oleju oraz magnetyzery paliwa (stosowane w fazie lotnej w instalacjach LPG i CNG)
Uwaga!
Montując magnetyzery na przewodach doprowadzających paliwo, sprzyjasz zapchaniu przewodu przez ferromagnetyki, które po pewnym czasie osadzą się w miejscu, gdzie zamontowany będzie magnetyzer.
Korzyści płynące z stosowania magnetyzera paliwa:
- oszczędność zużycia paliwa nawet do 22% (w ogromnym stopniu zależna od techniki jazdy)
- zwiększenie momentu obrotowego w całym zakresie obrotów (poprawa elastyczności)
- wzrost mocy maksymalnej (większa prędkość maksymalna)
- ochrona katalizatora - silniki bez katalizatorów emitują o 80-95% mniej zanieczyszczeń
- usunięcie z komór spalania szkodliwego nagaru - pierścienie tłokowe rozprężają się i doszczelniając cylindry przywracają nominalne ciśnienie sprężania silnika oraz likwidują główną przyczynę dymienia (olej przedostający się do komory
spalania)
- zapobieganie zatykaniu się wtryskiwaczy (szczególnie ważne przy paliwach słabej jakości)
- wyciszenie silnika - równomierniej zachodzący proces spalania emituje mniej hałasu i wibracji.
Dlaczego magnetyzer powietrza nie składa się z dużych obejm?
Niestety, rozmaitość modeli samochodów uniemożliwia znormalizowanie średnicy przewodu powietrza. A w sytuacji gdy liczy się precyzja, w pierwszej chwili mogłoby się wydawać, iż nie pozostaje nic innego, jak zaprojektowanie do każdej marki auta innego uchwytu mocującego. Problem ten udało się ominąć, ustawiając z ogromną precyzją magnetyzery pod odpowiednim kątem bez przecinania, czy doginania jednakowych uchwytów.
Korzyści płynące ze stosowania magnetyzerów Turbomag ®:
- spadek emisji CO, węglowodorów i tlenków azotu (NOx-ów) nawet o 50%
- zmniejszenie zużycia paliwa nawet o 22%
- uzyskanie efektu wysokooktanowego ze słabego (tańszego) paliwa
- lepsza praca gaźników i wtryskiwaczy paliwa
- czyste świece
- wzrost mocy i elastyczności
- oczyszczanie przewodów i komory spalania z nagaru
- łatwy rozruch w każdych warunkach
- znaczne przedłużenie żywotności silnika